E-képviselő kijelölése és a kijelölés visszavonása Ezt a tájékoztatót is módosítani kell ?
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi igénybevevői
nyilvántartásról és az országos jelentési rendszerről szóló 415/2015. (XII. 23.) Korm. rendelet
(a továbbiakban: Nyr.) 2. § (3) bekezdése szerint az Igénybevevői Nyilvántartásban való
adatrögzítés, időszakos jelentés megtételéhez szükséges, hogy a fenntartó e-képviselőt jelöljön
ki.
Az egyéni vállalkozó fenntartó és a fenntartó szervezet képviselője saját magát is
kijelölheti e-képviselőnek.
Az e-képviselői kijelölések rögzítését a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Központ) végzi a rendszerben a fenntartó által megküldött
dokumentumok alapján.
A fenntartó az adatszolgáltatás teljesítésére
az alábbi formanyomtatványon
(E-képviselő kijelölése), ügyfélkapu belépési jogosultsággal rendelkező személyt jelöl ki
(a továbbiakban: e-képviselő). Az egyéni vállalkozó fenntartó és a fenntartó szervezet
képviselője saját magát is kijelölheti e-képviselőnek.
Az Nyr. 2. § (5) bekezdése alapján a Központ ellenőrizheti az
e-képviselő ügyfélkapunál megadott személyazonosító adatainak és a kijelölésben foglalt
személyazonosító adatainak egyezőségét. Ha az adatok nem egyeznek meg, a Központ a kijelölést
visszautasítja.
Az Nyr. 2. § (4) bekezdése alapján a kijelölő okiratot a
fenntartó elektronikus úton küldi meg a Központ részére a kenyszi@allamkincstar.gov.hu e-mail címre,
és köteles a Központnak bejelenteni, ha az e-képviselő nyilvántartásba vett adatai
megváltoztak vagy a kijelölése megszűnt.
Az e-képviselői kijelölés visszavonását a fenntartó
az alábbi formanyomtatványon
(E-képviselői kijelölés visszavonása) teheti meg, amelyet úgyszintén kenyszi@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kell megküldeni.
Amennyiben e-képviselői kijelöléssel kapcsolatos kérdése van,
akkor a +36-1-462-6670 telefonszámon hívja a telefonos ügyfélszolgálatot, vagy írjon a
kenyszi@allamkincstar.gov.hu e-mail címre.